Sladice v zdravi prehrani

Za zdravo prehrano bo treba močno prilagoditi jedilnik, saj se večinoma prehranjujemo precej neprimerno. To pomeni, da bo treba nekoliko spremeniti prehranske navade, verjetno bo največ problemov s tem, da bomo morali z jedilnika izbrisati priljubljene sladke in slane prigrizke oziroma njihovo količino vsaj močno omejiti. Kaj nam torej na zdravem jedilniku sploh še preostane za posladek? To je lahko zdrava jabolčna pita ali kakšna druga posebna izvedba značilnih sladic – skoraj vsak posladek je možno prilagoditi tako, da je bolj primeren za vključitev na vsakdanji jedilnik.

Seveda ne moremo vnaprej vedeti, kako primerna je neka jed za redno uživanje – v vsakem primeru je treba telesu zagotoviti dovolj hranil v ustreznih razmerjih, to pa lahko dosežemo na različne načine. Jabolčna pita je vsekakor lahko del zdrave prehrane, prav tako pa je lahko tudi kaplja čez rob, če si jo privoščimo po zelo obilnem kosilu. Tako lahko tudi posladki najdejo svoje mesto na zdravem jedilniku, a večinoma se jih izogibamo, saj prinašajo neugodna razmerja hranil in visoko energijsko vrednost, s tem pa ne dopuščajo veliko svobode pri izbiri drugih jedi. Prav tako ne moremo enostavno soditi o tem, kako zdrava ali nezdrava je kakšna jed – samo zato, ker je jabolčna pita izdelana iz sadja, je na primer ne moremo primerjati s svežim sadjem, sadnimi sokovi in drugimi izdelki iz iste vrste sadežev.

Kakorkoli, v zdravo prehrano velja vključiti sladice, ki ustrezno dopolnjujejo druge jedi na jedilniku. To pomeni, da se posladkom ne bo treba odreči, jih bo pa treba premišljeno izbrati in uživati v omejenih količinah. Ni nujno, da to pomeni veliko odrekanje, je pa to odvisno od siceršnjih navad – nekdo, ki si po vsakem obroku privošči sladico in morda tudi preko dneva pogosto poseže po kakšnem prigrizku, se bo tej razvadi težko odpovedal. V tem primeru je najbolje, da začnemo z alternativami, ki ne zahtevajo velike prilagoditve – ravno zato so zdrave izvedbe klasičnih receptov tako priljubljene, saj lahko že z minimalno prilagoditvijo naredimo veliko razliko. Namesto visokokalorične čokoladne tortice si recimo privoščimo kakšno specialiteto iz temne čokolade in sadja, kasneje lahko sladice nadomestimo s sadjem in podobnimi prigrizki, ki imajo bistveno ugodnejšo sestavo. Preveri tudi recept za jabolčno pito.

Klasične sladice na zdrav način

Mnogi recepti dopuščajo večje ali manjše prilagoditve, ki vodijo do boljšega končnega izdelka. Pomembno pa je predvsem to, da nam ta možnost ne služi kot izgovor, češ ta sladica je bolj zdrava in je lahko pojemo več. Prvi korak je omejitev vnosa – škoda bi bilo »kvariti« recept in iskati manj kalorične izvedbe priljubljene sladice, če je težava preprosto v tem, da pojemo preveč. Raje vzemimo le pol porcije in uživajmo v popolnem okusu. Na dolgi rok pa je zdrava jabolčna pita seveda dober cilj, ki bo povrnil trud pri pripravi.

Similar Posts:

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja