Dizelska vozila delujejo drugače, kot bencinska. Temu je tako, saj motor ustvarja več navora in uporablja različno vrsto goriva. Dejstvo je, da dizelski motorji proizvedejo dokaj veliko nevarnih snovi, ki jih preko izpuha spuščajo v okolje. To pa močno omeji uporaba DPF filtra, ki je nameščen na podvozju vozila pod motorjem. Njegova naloga je, da zmanjša izpuh trdih delcev v okolje, ki so sami po sebi nevarni za človeka in naravo. Tako je pomembno, če se zavedamo, kdaj je potrebna zamenjava omenjenega filtra.
DPF filter zdrži zelo dolgo časa
V večini primerov ni potrebno v našem vozilu menjati DPF filtra. Njegova življenjska doba je približno od 10 – 20 let. Res pa je, da se lahko sčasoma v njem nabere veliko ujete umazanije. Tako ga moramo očistiti ali zamenjati, da zagotovimo pravilno delovanje motorja in spoštovanje predpisanih zakonov.
Dandanes lahko brez težav naročimo skoraj vsak avtodel na spletni strani www.silux.rs. Tako imamo vedno na voljo originalne in poprodajne nadomestne dele za naše vozilo.
Naloge DPF filtra
Glavna naloga DPF filtra je ujemanje nevarnih kemikalij, ki se sproščajo pri izgorevanju dizel goriva v motorju. To je keramični filter, ki vsebuje na tisoče majhnih kanalov v obliki čebeljega satja. Tako ujame večino škodljivih snovi v izpuhu. Obenem pa te škodljive pline preko kemične reakcije spremeni v neškodljivo paro in vlago. Tako se zagotovi čisto izgorevanje goriva in zmanjša onesnaženost okolja.
Preberite še naslednji članek: Kakšna je cena za Ad blue za sodobni dizelski motor?
Regeneracija DPF filtra
DPF filter ima eno veliko pomanjkljivost. To pa je ta, da se sčasoma v njem nabere veliko saj ter druge nesnage. Tako se zmanjša njegova kapaciteta delovanja, kar pa lahko vpliva na delovanje motorja. Moderna vozila pa imajo vgrajene posebne tehnologije, ki na različne načine obnovijo oziroma regenerirajo omenjen filter. Tako poznamo:
Pasivno regeneracijo
DPF filter se pri višjih hitrosti vozila močno segreje. Tako večino nesnage znotraj nega zgori, kar pa do velike mere očisti notranjost filtra. Da se sproži ta proces, je potrebno vozilo voziti pri visokih hitrostih, ki jih lahko dosežemo na avtocesti ali cesti rezervirani za motorna vozila.
Aktivno regeneracijo
Novejši avtomobili vsebujejo računalnik, ki zazna onesnaženost v samem filtru. Ko je v njem preveč saj, samo vozilo vbrizga v filter dizel gorivo, ki se vname in zažge vso nesnago.
Prisilno regeneracijo
Prisilna regeneracija DPF filtra se zgodi takrat, ko ga samo vozilo ne more s svojimi ukrepi očistiti. Tako se na armaturni plošči prižge opozorilna lučka, ki nam pove, da moramo vozilo odpeljati na prisilno regeneracijo k mehaniku.
Simptomi slabo delujočega DPF filtra
Tako kot pri vsakem avtomobilskem delu, lahko tudi pri DPF filtru opazimo, kdaj ne deluje optimalno. Tako so simptomi slabo delujočega filtra sledeči:
- Avtomobil deluje z manj moči, saj filter ne more dovolj hitro prečistiti izpušnih plinov
- Višja poraba goriva
- Težji zagon motorja
- Turbopolnilnik ne deluje s polno močjo
- Čuden vonj iz motorja
Na spletni strani www.silux.rs lahko zasledimo kakovostne nadomestne dele za vozila vseh vrst. Na omenjeni strani lahko z naprednim iskalnikom hitro najdemo točno tak avtomobilski del, kot ga potrebujemo za naše vozilo.
Preberite si še članek o pokrovih platišč za avto.
Zavorne ploščice. Zavorne ploščice se postopoma obrabljajo, njihova življenjska doba je odvisna od tipa vozila in od načina vožnje. Preberi več …